TQ.4.Dropping by. Fellas!

Tick! Tock!

Monday, December 1, 2008

FF=Friend Forever? Yek?

Hari ni aku nak mencarut pasal perihal manusia-manusia yang kononnya akan menjadi ‘Friend Forever or FF’ ni after breakoff.

“…it’s ok, though we are over,we can still remain Friend Forever right? Am still here whenever u need me, still LOVE u but its juz that we are not meant to be together…” – skrip lapuk yang selalu kita dengar.betol tak? Sungguh klise nak mampos and believe me it’s all BULLSHIT.

Hanya manusia-manusia yang teguh jiwanya bak konkrit yang bina KLCC tu je yang mampu menjadi SAHABAT (promote program jap.haha) after breakoff.
Hanjeng & Kucing? FF? Memang tak ah.

Jika korang merasakan korang seorang ala-ala nostalgic bak Puteri Gunung Ledang yang degil nak mampos (macam aku), Pendendam yang end-up mati jadi Pontianak macam si Sundal Malam tu (Macam aku jugak) dan sungguh nekad nak jadi ‘Pembunuh Bersiri’ (macam aku lagi), dipersilakan TEGAS ‘Me-DELETE-kan’ si mangkok hanyun anak haruan tu dalam hard-disc otaq korang macam Jeniffer Lopez buat dalam ENOUGH tanpa mengambil masa bertahun pon. Just make it clear-cut FULL STOP-lah kan. (pon macam aku)

Cupid Sang Adam yang aku temui keluar masuk carta hidup aku hanyalah diciptakan untuk hanya menjadi ‘Kenangan’ saja, walaupon pernah bertepuk-bertampar, rapat dan intim. Idealisma tentang “satu hari MUNGKIN dia si mangkuk hayun itu akan berubah dan aku akan bersama dia kembali” adalah satu perasaan dan fasa yang amat bongok dan sangat membahayakan diri sendiri jika masih ber-FRIEND FOREVER ni .Sebab itu HARAPAN.

Kerana dalam banyak-banyak perkarakan, HARAPAN adalah perkara yang paling TERUK dan BANGSAT yang membuatkan manusia sesat tak tau nak pi kemana? Tunggu si dia or rembat je mamat or minah depan mate? Yang mane?, mengalami syndrome 3L iaitu Lembab+Lemau+Lambat bertindak nak layan ke tak? Tapi dia pernah syg aku ape?camner nih? Kan?, kabur + blur je memanjang dalam membuat pilihan and hilang pedoman then after that mulalah merapu “kenapa itu- Kenapa ini? Kenapa semua ni jadi kat aku? Bla-bla-bla dan more nonsence keluar“

Bagi aku tak de maknenye ko nak jadi Friend Forever after all the shit u’ve done to me and all the hurts u make me felt before, sebabnya satu jelah at the end aku balik yang akan terduduk sakit hati if ko buat palat lagi kepada diriku yang sunggoh cumil dan best ini.

Trust me, FRIEND FOREVER will never work out with your Ex’s. its a TOTAL NO-NO.
Been there done that fellas. All I gain is ‘high- blood-pressure‘every time.
Pookie-kan? .*sighs!*

So it is better u off alone and let bygone be bygone, just Forgive him-lah for wutever shit he/she had done and then blah-lah kan? Hapekejadahnye ko nak 'kawan BAIK selama-lamanye' lagi dengan orang yang dah buat ko sakit hati?

For me END means 3F = FULLSTOP.FINISH.FAREWELL sucker!


Simple as that baybeh. :D

Ini aku. Kamu bagaimana?

9 comments:

Anonymous said...

ye benar tu
lihat macam sayaaaa?
ramping kan?
oppss salah..
dah break tu break je laaa
tader makna nya nk kawan2 de
tu namanya desperate+gila talak
lain la dah kawen then ada anak then bercerai
terpaksa la kan baik coz anak tu,
niiiiiiii..berchenta jeee kot
bkn ada apa pon kan?
kan pijaaaa kannnn?

MizzPhyz said...

betol.sakit jiwe jadinye cam aku lately pasal si buntal botak tak sedau diri itu!.Fuck betol!

so moral of the story,TITIK NOKTAH udah wahai gawan-gawan sekalian.

Anonymous said...

haduihh...ye lah.tak mampu berkata apa-apa lagi.

m r z ' 7 7 said...

kalau tak brp serious, atau sekadar cinta monyet, boleh laa kwn lg.. tp kalau dh cintan abis, susah gak nk kwn blk.. unless mmg jenis hati batu n xde feeling langsung..
apa pun, aku setuju bangat sama ko phyz!!

p/s:buntal botak tu sapa?

orked said...

100% setuju x der maknanya perkataan FF utk ex's bf..

MizzPhyz said...

cik jumi, kenape speechless ker? chill la!

Fawah, betol tu, kalau stok geli-geli leh la kawan lagi, namun TIDAK kepada yg serius.kan.


Dear Orked, sayang kamU!!! YEss betol 1000%

s h y q said...

betul tu ... tapi aku nie sengal sangat ... kadang2 macam tak paham2 aper dah jadik ... mcm luper aper dier wat kt aku ... bak kater ko laaa kan ... "shykin tu hati nabi!!!" .. bukan nabi sangat pon, cumer aku tak beraper nak amek port ... dier nak baik ... ok ... dier nak majal aku .. ok!!! tapi lps aper yg jadik .. aku nampak laaa border nyer ... bukan nak 'bergadoh' cumer nak biar ader gap!!!

aper2 pon ... entry nie mmg sentap nookkkk!!! ^_^

MizzPhyz said...

Dear ShiQ, mmg aku mencarut dgn emosi yang tujuannya untuk menyentapkan jiwa-jiwa kita yg terkadang terleka asyik "menga-nga" je terima semua.

But then again darlene -> 'The Truth Hurts':)

s h y q said...

yup2 ... agree!!!

xper nokkkk ... the time will come ... insya-Allah ... ^_^