TQ.4.Dropping by. Fellas!

Tick! Tock!

Wednesday, February 25, 2009

MizzPhyz.News.Update

This past few days has been a very hectic day for me.Yup! am being a Beezee-Bee back! dymn! 24-7 ade je bende kena buat & harus buat coz after this me dont have that 'sweet time' anymore as am goin on -and-on shooting + editing for my new program 'Ole-Ole Chef Zam & Fimmie' a cooking belt that will be air soon this coming march! Yeah baybeh~

So! here are my activities from last week till day ahead.Jom tengok!


Thursday-19 Feb.

Shooting Ep.6 Ole-Ole Chef Zam & Fimmie @ Kg. Kemensah Mini Waterfall (Jeram). Its located juz behind Zoo Negara. Ironically, me-myself tak pernah tahu pon kat tgh-tgh bandar ni terselit perkampungan yang still ade air terjun & all the hutan-rimba & it is so cantekkk OK.

Standby! 3-2-1 go!

Chef Zam & Fimmie

Chef Phyzha he he he
Da' crew-Abby (make up artist) Me & ShyQ

Cooking+Laughing+ Sweatin! & the SUN is my best friend! (gelaplah aku!) all in all = It was FUN.
Alhamdulillah everything went well.

Friday-20 Feb
My day fully booked with meetings! AKOK meeting+ SuaRasa Meeting+Productions Meeting-ting!-ting!-ting! yang kekadang tu kan aku rase meeting bebanyak ni lagi banyak merapu & memeningkan kepla aku je & kekadang juge mende yang aku nak tahu tu sejemput je detailnye tapi kena go-round-the-table gamaknye baru dapat, yang at the endnya jawapan yang diterima '....oh, belom confirm lagi, i kena check dgn yada-yada coz i takde list tu..' BOLEY?? tunggu punyelah berjam-jam sakit telinge dengar merapu yang tah-ape-ape-tah. Tapi yang hadooo...

Saturday- 21 Feb

Penat Shooting & Meeting 2 hari lepas belom reda lagi, bangun-bangun pagi je mak kesayangan aku dah memekak terjegat depan mata aku suh aku bangun coz dia nak pi kenduri kawen Bozz dia punye anak yang mana merangkap Ex-Bozz aku jugak time aku keja kat Sime Darby Marketing dulu. Puan hazimah namenye tapi panggil 'Mem' or Madam aje.
Inilah mak pengantinz- Madam Hazimah

Yup! knowing me, if dah hari CUTI tu aje adalah hari wajib membongkang-tido sedonia! paling-paling pon waktu 'pagi' aku 5 minit lagi jam 1petang baru aku bangun. Ye, memang keji perangai aku ni tetapi kudrat beta harus di-recharge semula ye kawan-kawan. Nway, back to the story- Finally aku pon pi jugaklah tapi dengan muncung aku maju kedepan 18 hela-sunggoh santek sekali.Kiranya aku akan jadi pilot terhormat mandek ku lah seharian ini. Lokasi @ Putra Heights Subang, before that i've to kutip her frend (Aunty Maz)kat Metropolitan Square D'sara Perdana & heading to Kompleks Sime Darby to convoy with her other frends (Aunty Tim & frend) yang tgh menunggu.
Terase diri ni dah tua plak bile bersame mereka or mereka yyang perasan muda?-ahaha
My mom & her ex-office mates

We arrived-makan-meet the mak pengantins-meet the pengantins-my moms meet her old office mates-pok-pek-pok-pek + terik mentari yang SGT aku SUKA kan?. Satu benda pelik diri aku ni aku paling RIMAS & kureng-suke la pi kenduri kawen ni-NO personal reason k. But i juz cant help it.
Panas+kena pakai baju kurung+senyum-senyum kambing+semua orang cam kena control ayu+ tengok-tengok sana-sini+ mat-mat kompang dah tersipu-sipu mengalahkan pengantin+ orang terjerit-terlolong+ mak pengantins dah macam kena histeria+ esshhh..macam-macam lagilah.
The Pengantinz-Rayman & Hakeama the Minah Siam (She's Thai)

Sorry no offence, bukannye aku ni ngengade or wutever the name is-lah. Aku memang malaz + rimas tahap cipan nak pi kenduri kawen. Cousin aku 4 orang depan rumah punye kenduri kawen pon lagi 5 minit kompang nak bunyi baru aku terkedek-kedek kuar umah pi tengok. Aku cuma akan pi kenduri kawen IF someone tu close friends or special to me & IF aku memang FREE takde keja time tu. Tanyalah mak aku, semua kenduri kawen yang dia dapat jemputan jangan harap aku nak pi ( yang ini kerna terpaksa bangat taw enggak!). Tah aku pon tak tau kenapa, its me by nature. Ampun sekali lagi ye gawan-gawan.


My Mom & Aunty Tim yang gile bergambar

So, nak dijadikan cerita dengan cuaca yang terik! aku dah macam cacing kepanasan!apalaga aku suda 'hangin' satu badanlah when my mom kena tunggu plak ex-bozz dia ni lepas upacara potong kek segale?? jam time tu dah dekat pukul 4ptg!!! Argghhhh!! aku cipta record pi kenduri orang paling LAMA OK. Segale tok nenek hint-hint aku buat kat dia tetap tak berjaya kerana dia bersama kawan-kawanye. Aku dah tak bleh tahan terus pi masok keta & on Air-cond Full-mode & tunggu mak aku dalam keta. Mak aku pon terpakselah terima hakikat yang anak perempuan beliau yang seko ni memang tak bleh blah kalau lama-lama kat kenduri orang. So Sorry Dear mommeh i just cant help it. TAK SUKA NGERTI? & aku juge tak pedulik dengan mitos-mitos dari ramai 'orang-orang bijak pandai ni' kononnya kalau aku tak suka pi kenduri kawen orang nanti kenduri kawen aku sekor umat pon tak datang.hum ek?? dalam Al-Quran ade tulis gitu eh? OMG? ape-ape je-lah.

So, Moral of the story if lain kali mak aku nak ajak aku pi kenduri kawen sesape je after this, sure aku akan pura-pura pengsan tak sedarkan diri atau nyorok dalam almari. Sekian Terima Kasih.

Sunday-22 Feb


Ingatkan nak Qada tido semalam-GAGAL. Pepagi bute aku dah kena gerak Damansara Damai to my cousins place nak pi Cameron Highland bersamanya. Echam (Hisyam) is my cousins brother yang sangat close to me & my mom sejak kecik lagi. Aku je adik sepupu dia ynag bole menunjang-nunjang keplanya & memaki hamun dia sesuka hati aku/ Aku jugalah adik sepupu dia yang paling rapat berbanding adik dia sindri?? huh? pelikkan? ha ha terlebih makan air-liur mak aku kot kecik-kecik dolu.

Ape-ape
aje sure ke mak aku lah tempat ngadunye. Mengada! (pi lah kat mak ko-aku takde pon nak ngadu kat mak ko? haha gile dengki aku ni-haha takdelah.Kami sangat sayang-menyayangi maa ) Almaklomlah mak aku ni kan seorang aunty yang open-minded & brutal (cess! kembang la tu! uwekks). Kiranye ala-ala ketua HEAM la dia ni. (Ketua-Hal-Ehwal-Anak-Menakan) ha ha ha!. Satu lagi this is his 1st time to Cameron.Sian... hehe (jahat aku)

Echam & Kak Eita

Danish Da' Mabuk Boy. ha ha

So, kami berlima (Echam ber-3 + me & My mom) merempitz ke Cameron Highland with his car. Anak buah aku Danish pening muntah-muntah OK on-the-way ke atas ni. hahaha aku dengan mak aku hanya mampu ketawa aje kat blakang.klakau benor ngalahkan orang pompuan ngandung 5 bulan ter-uwekk-uwekk...sian si Danish.
Model Kedai Buah Ah Chan

My Favourite!


Yummeh!


Sejuk! i loikeeee!!!

Lebey kureng 2jam lebih kami dah sampai ke puncak.We all pon merondalah serata Cameron itu beli sayur+flowers+ Fruits + etc than at about 4pm we make a move coz hari dah nak ujan. Takut jalan licin kat selekoh tajam bawah tu. Alhamdulilah-we safely arrived home! Wutta a great escape tho its just in one day! sweett!


Monday-23 Feb

Shooting Ep. 7 Ole-Ole Chef Zam & Fimmie - all crew dah ready tggu Chef Zam mai je - locations dah set tetibe-Gedebussssss...! ujan dah turun dengan selebat-lebatnya. Yup! Its a Wrappppp!!!
Rugi satu hari. Cuaca adalah dugaan yang terbesar buat aku selain nak suruh bebudak cilik tu semua 'Ceria!' & bercakap. Tapi kalau suruh makan-hamboizz..ngap je kann.


Tuesday -24 Feb

Continue shooting Ep. 7 semalam yang tak jadi. This time around kami buat kat Rumah Anak Yatim (RAY) Shiffa Setapak. Everything was fine kecuali the kids.Humm, pemalu sgt & this is thier 1st time appearance on TV so a bit nervous and 'bisu' i can say. Takpelah nak paksa kang nangis payah nak pujuk aku bagi makan je lah ape yang Chef Zam masak tu yer sayam...
Thankx to all my supportive & sporting crew cum 'Chef' (yerlah dah buat program masak-masak , sat lagi semua dok jadi Chef lepas je aku kate 'Cutt!'. Tolong Cheffy masak & potong ape yang patut nak kejor mase lah katenye.) Papepon am happy with what am doing so far. Everything is under control. Syukran!

Wednesday - 25 Feb

Notting much to do inda office. Just calling all my artist & do some preparations to AKOK Kelantan tomorrow (Apa Khabar Orang Kampung). Yup! i will be in Kelantan from 26 till 1 Mac for AKOK. Kali ni TV9 redah Kampung Tanjung Chenak Pasir Mas, Kota Bharu Kelantan. Balik je KL 3 hari lepas tu dah kena bergegas ke Terengganu pulak for SuaRasa @ Dataran Syahbandar Kuala Terengganu from 5 till 8 March.

Tho my life is 24-7 on going with stuffs & work i do enjoying it every second with my family & Friends. And i will redah je everything appears infront of me
with a BIG SMILE coz life is short darlene so enjoy it while u can and am glad that i am.TQ ALLAH for all HIS Blessing!-AMIN- :)


So here u go! berjela akunye updates! so will catch u guys next week yah! Adios!





p/s: My Mommeh is leavin to Padang / Minangkabau tomorrow with another trip also. Am prayin hard that she will be save pergi & pulang! and semoga segalenya berjalan lancar disana.
Take Care Mommeh! LURVE U MUCH! Muax!~Amin~


1 comment:

moonland said...

alu2 noks....

mak pon ado g cameron 14th feb ari tuh...lokasi gambarannya sama aja tuh.hehe.mish u daling...gegeh bekerja yer.ado maso kite ketemu lagi...