TQ.4.Dropping by. Fellas!

Tick! Tock!

Sunday, February 1, 2009

AKOK oh! AKOK

Where am i?

Apa Khabar Orang Kampung? or AKOK is TV9 1st ground event in 2009 and also my 1st time involvement. Its actually an event where us TV9 & artis masuk kampung & mendekati orang-orang kampung yang duduk kat pendalaman and buat semua aktiviti bersama mereka. Macam masak+sembahyang+sukaneka+etc-lah. Basically semua yang orang kampung buatlah.

Aweks Mahmeri tengah buat Nasi Landau

Nasi Landau is cooking

Abang Macho Mahmeri tengah mengukir. Halus & unik.


Otai-Otai Suku kaum Orang Asli Mahmeri

Aku sempat jugak coba aksi memburu mereka di hutan iaitu 'Menyumpit'.
Aku terror menyumpit ok.
Dont pray-pray.
Tadaa..
Terrorkan sayeeee... yeay!

Kali ni, TV9 pi terjah satu perkampungan orang asli suku kaum Mahmeri kat pendalaman Sepang iaitu Kg. Bangkong Sg. Pelek Bagan Lalang.Woohoo...ni gak 1st experience aku masuk kampung orang asli & jumpe orang-orang asli ni. slalu tengok kat TV je. Hum, takdelah dorang kuno benor, dah moden cam kita gaks. So peluang aku tuk tgk mereka berbogel ala-ala Timor Leste itu gagal.
he he he.


Anak angkat Tok Batin- Ebam & Ebon.hi hi hi

Penat memang penat tapi seronok coz setiap saat pengalaman tu memang tak boleh beli kat mane-mane. Apa yang aku blajar kat sini is "aku berSYUKUR sangat!" dilahirkan sebagai 'aku' & & dibesarkan dimana aku berada sekarang bersama Tok Batin & Mak Batin ku dibawah ini he he he.-AMIN- :D
Tok Batin & Mak Batin ku.Chomelkan mereka. hehe

Santek kan crown i :D

Persoalannya,adakah Cik Phyzha akan masok ke kampong-kampong yang seterusnye selepas ini? err...ummm..aarrr..enn..tah...?-will see-! Ghee! :D





P/s: More Pix @ my Facebook!


6 comments:

Superzac said...

aku tetap kagum sebab mak ko tak nampak macam mak..macam kakak sebenarnya...vogue siuttt

theroyalmonkey said...

i like ur parents punya pictures...wahahaha comel siot!!

ilovefy said...

mmg la terer
kata dah asal usul mu di sana
oppsiiieee jgn marah ebom!
nnt kena hantar balik tau
ehheheh

MizzPhyz said...

Lehoo: Yeah,itulah mak aku yg brutal. Trimas dong! dia gatai dulu kawen awal2.hehehe

Eon: hahaha! tu aku pakse mereka kerna mereka mengelakkan aku di saat ketibaanku di rumah. hehe somelkann..

FarahJemon: tu lar u, sape suh u lari ikut babun ke bandar.
kalau tak sure u lah juara menyumpitz di kg kite.
hungah! hugah! yeay!
hahaha!

AiYa said...

rsa cam dh kurus sket ah.

nota kaki: bila la aku dpt jumpa ko ni kak. sibuk semendang mengalah kan yb. isk isk

MizzPhyz said...

aiya: Oh adikku aiya yg kucingtaik...
nak guano sayam, mmg udah begitu hakekat kehidupan ku.mahap dipohon kesejuta kalinye. uwaaa..

nota tangan: lexx arr...takkan lari gunung dikejor.wahhh! gitukan.
hehe.one sweet day...one sweett day k
chill!