TQ.4.Dropping by. Fellas!

Tick! Tock!

Friday, May 29, 2009

Geng-geng hanj! Chris Brown

Hari ni aku dikejutkan dengan satu SMS dari BFF aku yg duk kat seberang laut sono tu yang berbunyi ala-ala gini-"Beb, aku tak lama lagi dah nak berhijrah ke alam 'single' kembali.lagi 2 weeks naik mahkamah. Dia pukul aku & jatuhkan talak dah." haa.. tu sedikit petikan dari SMS dia kat aku. Terkejut mawas aku dibuatnye! Beristigfar panjang aku. Dalam pale otaq aku ni... another of my beloved girls gets beat-up & divorce.Kuang-ajaQ punya jantan! *Sights!* Humm...termenggong aku kejap coz am still shocked for what had happened, aku tertanya - ADA APA DENGAN KAHWIN?? if setakat nak menghalalkan yg 'harem' & sang laki-laki tetiba dapat 'kuasa-veto' bertitle 'Suami' sesuka hati je nak buat ape je yg dorang suka (Ops! tak semua k. Sorry no offence yah) hanya kerana ' aku SUAMI OK??'- urgh! pegilah mati!


Geng-geng ala-ala Chris Brown amat berleluasa kini.

Kalu dapat suami yang ala-ala 'bal' (bebal) aku boley terima lagi kalau dia bertanggungjawab & rajin, kalau dapat suami yg tak brape nak kaya asal tak pape-kedane tapi otaq smart briliant pon aku bole consider lagi, Ini kalau harap muka je hensem, bergaya kalah model, bercakap kalah ahli parlimen, poyo je lebih tapi sesuka hati nenek ko je nak hempuk-blasah anak orang & pemalas nak mampos ape kejadahnye? kan??. Ishh, pantang betol aku manusia-manusia yang bertopengkan setan ni.

Seriusly, ni dah kali ke-2 kes ala-ala Chris Brown & Rihanna ni jadi kat kawan karib aku &&& aku memang dah fobia dah. Dulu si 'A' bukan nama sebenar hampir tersembul mata & retak hidung dia ditumbuk bertalu-talu dek 'Suami' terchenta hanya kerna sang suami berang Isteri tak jawap-jawap fon call lalu dtg ke opiz dengan cemburu-buta-bodohnya memblasah bini depan opiz.nasib baek ade CCTV rakam semua. senang nak citer kat mahkamah. setan betol.Dulu sebelom kawen bukan main lagi ko punyalah baik kalah Nabi. Semuanya tak kesah, semuanya OK memanjang. Takde plak istilah 'cemburu' dalam jiwa. Namun setelah dapat "Pingat" *Suami* dari Tok Kadi Wah Wah Wahhh... terus cemburu-Vavie-Bute ko menyerlah.Sesedap sirap je sepak-terajang kawan aku sampai patahlah gigi dia tersandung kat bucu katil.-humm...am Speechless-


Aku benci laki-laki yg suke 'tunjuk-Terrr' dengan pompuan.cet!

Kali ni plak, si 'K' bukan nama sebenar di blasah juga oleh suami tersayang yg balik mabuk. Bukan setakat ditampar melekat kat dinding kawan aku dibuatnye, disepak & dipijak pulak perut kawan aku ni. Astagfirrullahhhhhhhh...!!! geramnye aku dengar. Ko hengat ni zaman jepon ke ape?? main pijak-pijak perut kawan aku. Meh sini perut ko aku pijak try rase nak? Mula-mula aku susah nak percaya sebabnya, si suami 'R' bukan nama sebenar dulu yang aku kenal adalah seorang lelaki yg baik budi pekerti, sopan very sweet & gentle kinda man. Memang tak sangka manusia boleh berubah sekelip mata je.Aku dah tak taw bahse ape lagi yang nak aku carutkan kat mangkuk hanyun tu bile si 'K' citer kat aku dalam fon haritu.

Tapi frankly aku tak nak bersedih atas ape yg jadi kat kawan2 aku coz aku percaya dorang pon tak suka di'simpatikan'-menangis meleret-leret-tersedu-sedan.Episode airmata dah expired. sebaliknya aku bangga atas tindakan berani & bijak kawan-kawan aku si 'A' mahupon si 'K' sebab berani buat keputusan untuk blah dari hidup sebumbung lagi dengan setan jadian cam dorang tuh. Sanggup amik risiko hidup sebagai 'ibu tunggal' dalam usia muda. ( yeah, both my friends dah ada sorang anak yg sangat comel!). Walaupon dorang dihadapkan dengan dugaan berat camni, aku tahu dorang kuat hadapinya. u go gurlz!

Bagi akulah, aku memang tak ble-blah dengan dua benda ni kalau aku dalam satu-satu perhubungan- 1) Perempuan / Slut (orang ketiga) & 2) Lelaki yg cepat naik tangan yg hobinya bertinju dengan pompuan. Memang 'Fuqiamark' punya spesis. Silisih-nauzubillah! mintak dijauhkan orang-orang camni dari hidup aku & kepada kawan-kawan yang ada kasus yang seperti ini, segeralah bertindak bijak sebelum anda pulak yang di-injak-injak oleh mereka kelak.

Aku doakan agar dua-dua kawan kesayangan aku tu diberi keSABARan yg tinggi oleh ALLAH & Kuatkan semangat hadapi semua ni. Memang berat korang nak tempuh, but am sure there is always a beautiful rainbow at the end of your sickening journey my friend & i will always be with u guys no matter what k! So, no more tears! wake-up & starts your new life with ur kiddos am sure one sweet day, 'Abah' baru dorang sure datang with a better LOVE to shower u guys k. SMILE :)




p/s: U touch, U'll DIE!

No comments: