TQ.4.Dropping by. Fellas!

Tick! Tock!

Monday, January 28, 2013

Sardin.

Harini group whatsapp Sahabat AAKianz ( Ada Aku Kesah) saya hangat berkisar sang sardin.Yeup! Ikan sardin dalam tin bersos tomato kegemaran semua dari dulu sampai sekarang.

Haa nak dijadikan cerita, bermulanya dari satu keping gambar masakan gulai cili api sardin dari Cik Puan Syued Nurul Syuhada telah menjadikan semua rakan2 AAK sawan sardin semuanya haha.

oleh disebabkan gulai sardin itu, bermulalah seorang demi seorang para sahabat yang tak tahan terlior melihat gambar gulai sardin Syued telah bernekad memasak gulai sardin juga harini. Syued & kak Tete tidak lokek berkongsi resepi masakan & yang paling comel, sesi mengajar Ajieb masak hanya menggunakan whatsapp! haha betapa teknologi menguasai segalanya kini.

Yang paling awal memasak gulai sardin ialah Ajieb & yah! percubaan pertama beliau menjadi ye anak-anak! Kudos ajiboy! caya sama lu.

Kemudian Kak Tete & Meg pon turut memasak gulai sardin ptg tadi untuk santapan makan malam. hehe saya pon tak terkecuali. Alhamdulillah rezeki dapat makan gulai sardin pemberian Kak Tete yang Mantopz itu. Tq so much kak Tete susah susah je menghantar ke rumah td. Burpppp! Alhamdulilah sedap! ;D

Haa begitulah penangan sekeping gambar makanan yang di Share di Whatsapp. Kami semua mmg suka makan huhu beruntungnya diri dikelilingi rakan2 yang saling tidak lokek ilmu dalam apa jua hal. dari sebesar-besar hal sehinggalah ke hal yg comel masak memasak ini.Saling ingat mengingati & bantu membantu sesama sahabat adalah kunci untuk kekal bersahabat selamanya.

Ok! mari kita tgk masakan Gulai Sardin para sahabat kesayangan hamba di bawah ini hehe jom!





Inilah punca semua sawan Sardin harini. Gambar Gulai Sardin Syued ;p

Punca segalanya.

Bahan WAJIB!

Ajieb's Gulai Sardin inda making.Woohoo

His 1st attempt succeed!  Kudos!


This was kak Tete's Gulai Sardin i received just now. TQ kak Ttee.SEDAP!
Nasi Panas + Gulai Sardin + acar buah=HEAVEN.

Ni Meg punya!

Tamatlah kisah Sardin hari ini. 






Kamu makan apa harini?

No comments: