TQ.4.Dropping by. Fellas!

Tick! Tock!

Friday, January 14, 2011

kehilangan

Tak suke tp mmg terjadi.
Tak kire ape2 pon.

Harta bende, org yg disygi, peliharaan yg dikasihi semuanye mungkin hilang tanpa disedari.
Sedih seketike dpt berita pemergian anak seorang teman yg br melihat dunia tak sampai 4 bulan sudah dipanggil Ilahi-kehilangan yg amat memedihkan. walaupon aku masih terkejut namun harus redha ketentuan qada dan qadar Allah.

Aku pon merasa detik kehilangan insan-insan yg aku sayangi * Arwah Atok,Arwah Wan,Arwah Nana* yang pergi mengejut meninggalkan aku. Kehilangan 'Si Puteh Cello' kucing kesayangan aku Meranapkan hati ini. Kehilangan 'orang-orang' yg aku cintai dr hati ini pergi begitu sahaja lagi mencalarkan jiwa ini. Semua-PEDIH. Namun aku bersyukur atas kesemua kehilangan ini. Tentu sekali sejuta hikmah tersembunyi manis dibelakangnya.InsyALLAH.

KEHILANGAN membuat kita sedar dr mimpi yg semua yg kita miliki bukan hak milik kekal kita selamanya.SEMUA yg kita ada, Ibu, ayah, adik, harta,diri sendiri- semua ini hanya pinjaman sementara didunia. Bukan milik kita-akan direntap bila-bila masa atas kehendak-NYA.
Namun,Allah tidak kejam setiap berlaku pasti ada iktibar & Hikmahnya.

To Arnee, Be strong gal. Al-Fatihah to Arwah Baby Deanna.

*Tears droppin~*

No comments: