TQ.4.Dropping by. Fellas!

Tick! Tock!

Sunday, June 6, 2010

Uuu-Lor!

Ye, saye mmg pencinta binatang kecuali BABI hee :D
tapikan dalam byk2 vinatang ineh katak,cicak, mengkarong dan semualah vinatang2 yg melekit badannye idaklah teman gemor bebenor termasoklah sang lidah bercabang si ULOR.GELI pliz.

Nak dijadikan critez yallz, Hari jumaat lepas umah arwah atok aku digemparkan dgn kedatangan Ulor Tedung Selar occay! urgh geli+ngeri+excited! erk? haha *excited coz x yah pi zoo tgk hehe*

Kesahnye gini, Bundaku bersame2 Adeq Yullz aku pade petang hari kejadian pi la ke umah arwah atok aku yang dah lame kosong coz Nenek dah duk dgn aku since dia sakit *alah setapak je kot depan umah aku* So! kemas punye kemas, cuci punye cuci then adeq aku & anty aku nak alihkan meja makan nak bawak kuar tetibez! adeq aku menjeritz yallz "ACIK LARI ULAR KAPAK HITAM!!!"
apalaga mencinak-cinaklah mak aku & anty aku kuar.

Sementara aku duk mengemas umah dgn melengang-kangkongnye terkojutz ah tetibe si abun lari lintang pukang balik umah cari "BULOH! BULOH! CARI BULOH!" and i was like? err... nk buat ape? Angklung tu adelah hehehek *masih buleh buat lawak ye. "ADE ULAR LA BONGOK!" hah!!! ULORR??? dymnn...aku carilah bulohnye kebetulan mmg Babadom letak kt blakang pintu & bagi ke Abun *abun tu adeq sayelah , tu name manjenye hehe*

Tak lama pastu, kazen-mazen aku semua la kuar dok nk pakok ulor ni *of crozlah yg jejantanz je kan tunjuk hero yg si peremz ni semua dok tepi jadi pasukan pom-pom gel sorak2 -dah dapat tangkap ke?? besar ek??? pukol2!! kill! kill! kill! die! die! die!- uhh over taw.

Nway, ulor still nk main 'hide&seek' dgn adeq-adeq aku.Tak lama pastu uncle aku terus call Pak Bomba depa mai after setengah jem ye gawan2-kalau terbakar sure dah rentong occay.ah, tak kesahlah janji korang datang gak.

Yang buat aku nk terkentut2 gelak is, ulornye adelah dalam 5kaki *ye panjang juge* TAPI depa pi bawak satu trak BOMBA itu & dekat 10 orang penyelamat? hehehehe klakalah bagi aku coz nk tangkap ulor sekor je hehehe

Lepas tu nak dekat setengah jam jugaklah nk memujok ulor ni kuar dari tempat persembunyian dia akhirnye dicekop juge oleh abe Bomba ineh. Syukurrr

Haa...hal Bomba yg mai segerompolan nk tangkap sekor ulor tu satu hal, ni satu hal lagi ialah tetibe je kawasan umah aku ni jadi macam pesta plak coz ramai bebenor pengunjung yg tak diundang datang menyebok nk tgk amende yg Bomba mai ni. Haishhh kang kena patok or sembur dek Ulor Selar tu kang padan muke.

So, Ulor selamat dicekop-semua slamat!
Keesokkan harinye, semua bala tentera kaum Adam para menantus-adeq2 aku-kazen2 aku semua beradu tenaga gotong-royong dok kemaskan umah arwah Atok aku yg lama ditinggalkan, abis semua barang2, perabot, segale tok-nenklah abis dihumban keluar & dibakar. Aku bagun2 je tgk anty2 aku dah berkempang kt umah aku macam mini parti Tupperware la plaks haha. Umah Atok aku dah clean & clear yallz. haha GOOD INDEED!

Bagus jugak Ulor ni buat drama skit kt umah Atok aku tu, IF NOT bcoz of the ULOR SELAR TEDUNG itu tggu raye je la nk tgk depa semua 'ada-kan-masa' tuk bergotong-royong & bersua-rase berpok-pek-pok-pek each-other kan? dah sah-sahlah adeq2 & kazen2 aku semuanye selalunye ade je aktiviti hari sabtu kan & jangan haraplah nk sesaje je kemaskan umah Atok aku tu kalau x de sebab. Padan Muke korang. Naseb baek aku mulot berjahit, so leh la mengade-ngade skit x leh buat keje sgt-buat air je lah. hehehhe * alah, mulot je kotz berjahit yg lain ok je haha*

so itulah alkisahnye si ULOR ini. aku dah naik seriau dah yg sebenarnye. nak masok umah atok aku tu pon aku naik seram *walaupon sudah clean & clear ye*

humm ULOR TEDUNG SELAR? unbelievable? believe it.





No comments: