TQ.4.Dropping by. Fellas!

Tick! Tock!

Tuesday, June 16, 2009

Mereng.di.Muar

Yup! aku dah mereng kat Muar. Kenapa aku cakap cenggitu? ha mau tahu meh sini dengar aku mencarut...

Aku mereng sebab...aku tengah dilanda ' perang urat saraf' dalam ovari aku sebab diserang tentera 'bendera jepun' yang tak bleh blah sengalnye. Tapi, syukur mak still maintain drive ke Muar dengan selamatnye. chayok!

Aku mereng sebab... aku & team dapat krew yg memang sakit + sewel belaka semuanya! ya anak-anak saya ulangi S-E-W-E-L. mereka telah membuatkan aku tergelak-terkekek-terguling sehingga aku lupa akan kesakitan 'bendera merah' yg aku alami. Syukur juga sebab jikalau tanpa orang2 yg sakit jiwe seperti mereka, pasti aku & ShyQ akan gile berdua saje.

Aku mereng sebab...sampai-sampai je Kg. Parit Yusof, mereka (org2 Kg.) nampaknye begitu 'tegang' sedikit sebab kami lambat 2 jam. hehe seram u ols. tapi kiteorang buat selambe kodok je. mane la taw depa dah tunggu dari sebelum subuh lagi kedatangan kami. Very the efficient OK.

Aku mereng sebab... disetiap perhentian aku & team WAJIB disumbat makan oleh mereka. tak kiralah brape kali ko dah nak termuntah makan.ko kena makan jugak! ke rumah Tok Penghulu makan Bubur Dorian, Kilang Mas Cotek (Herba kg.) makan Mee Soto Jawa yg mantop pedas nak mampos!, pastu pi Homestay JKKK makan nasi lauk Jawa sedap + Dorian emas!, pastu pi Rumah Pengusaha Mas Cotek makan Ikan Merah masak asam pedas + sotong goreng tepung...Astagfirullahhhhalazimmmm....senakkkkkkkkk

Aku mereng sebab... malam tu badan aku berapi panas dek dorian.4 botol air badak aku telan.tetap panas!
padan muka aku.

Aku merang sebab... dapat member baru pon sama-sama sewel cam kiteorang jugak, sape lagi kalau tak budak 2 ekor ni si Naqie + Fariza.
:) Ghee he he

Aku mereng sebab...dapat makan dodol muar yang baru dimasak!

Aku mereng sebab...aku dapat melantak dorian yang kaler koneng keemasan yg takde kat KL (kalau ade pon kadang-kadang)

Aku mereng sebab... dapat main bunga api & pelita di bulan June.haha

Aku mereng sebab...seronok tengok kemeriahan + muafakat penduduk kampung sambut bulan ramadan (walaupon mock-up) coz aku tak pernah ade kampung. kesian.

Aku mereng sebab... 1st time dengar lembu mengerang lepas kena sembelih. kesian + tak sanggup! of coz aku tak makan daging itu.

Aku mereng sebab...aku dapat urut dengan makcik Junaidah yg superb! sakit memang sakit tapi hilanglah sengal badan aku.

Aku mereng sebab... Abg Syamsyul (cameraman) buat lawak bongok jam 1.30pagi berhentikan APV kat tepi kubor + tutup lampu kat kawasan semak kampung yang gelap gulita itu!!!! Arghhh!!! tak sukaaaaa!!!takottttt!!! -seriously - THAT IS SO NOT FUNNY!

Aku mereng sebab... Abg Andali (cameraman) melatah 24jam! hahaha dan paling kritikal dia hampir ala-ala sawan vavie bila mercun berbunyi. hahahahhahahahha...!!! klakar nak mampos!

Aku mereng sebab... orang kampung Parit Gantung, Parit Yusof ni best-best & baik belaka.

Aku mereng sebab...dapat pi mandi air terjun Gunung Ledang! syiok tu!!!

Aku mereng sebab...sangat seronok dapat krew yg mereng cam depa semua :D

Pendek kata, walaupon aku dah separa mereng dikelilingi krew yg mereng belaka namun mereka terbaek & best! Mak suka!

(Gambau-gambau kemerengan akan ku tepekkan later ya.PC lems nak transfer.harap bersabau.huhu)


p/s: next destination, Kg. Sungai Rambai, Melaka.


5 comments:

AiYa said...

uhuhhu. org gilak!

sya mauk ikut

theroyalmonkey said...

aku dah cakap ORANG MUAR MEMANG BEST!!!

m r z ' 7 7 said...

hehehe..
kamu tu mmg mereng dr dulu lg!
tp syiok laa dpt team yg best2g gitu..dpt jenjln lg.. terbaik!

aku ni dok ofis je, mengadap
senior yg mcm tuuuut tuu! busans!

bile mau jumpa lg? seblum aku meletups. hehe..

chotz said...

asal ko mereng bai?

MizzPhyz said...

hey chotz zayang!
mereng kerna terlalu gumbire + best de :P