TQ.4.Dropping by. Fellas!

Tick! Tock!

Wednesday, April 22, 2009

Tick! Tock! Tick! Tock! Opocot! Dah 3 tahun dah...

HAPPY BIRTHDAY!

Yeay!!! Today 22nd April is our 3 years anniversary. hehe sekejap je masa berlalu dah 3 tahun aku jadi kuli terhormat kat TV9 ni haa...hehe
Ni our 1st time On-air 22 April 2006-3 years back

Senioritaz-senioritaz Tv9 (time aku satu apa pon tak taw pasal broadcast huhu )

Banyak Suka + Duka + Ket
awa + Tangis aku lalui selama 3 tahun kat TV9. Kat sini jugaklah aku gain banyak pengalaman yang amat berharga. Yelah, masuk-masuk dulu satu hapa pon harammm aku tak taw. hehe yerlah, budak Multimedia yang asyik dok mengadap PC je melayan Web+3D+Photoshop+Animations+Design+Storyboard tetibe terus kena mengadap TV la plak?


Aku ingat lagi mula-mula masuk 9 dulu-kosong-kering-lesu je opiz. 2-3 butir mahkluk je yang wujud. Dari Pencacai terhormat iaitu P.A (Production Assistant) under Entertainment Department.

Juju-Me-Sally- Kami yang dah sewel sebulan terpaksa berpuasa & berbuka di highway.
Recording 'Malam ini...' @ MMU Cyberjaya.2006
-

Aku banyak belajar selok belok broadcasting, hampir setahun setengah jugaklah aku jadi PA pastu dari PA aku naik jadi BJ ( Broadcast Journalist) & dari situ aku blajar erti sebenar dunia kewartawanan ni. Kena maki-sumpah seranah-kena muka tebal selalu-editing-stayback-dateline itu selalu menghantui! tapi aku sangat seronok & paling penting mostly we ALWAYS get to be the 1st one to preview latest movie, new theater ,get free album, free ticket, meet in person local & international artist.huhuu...& mcm2 lagilah. hek hek hek :P

3 BJ sengal Galaksi. Maliq-qulkuduz dah jadi News reader dah mangkuk ni Tahniah to him & My Sewel Biyatch terchenta Norbee masih tetap setia dengan AFnya di Astro. Mish u much! @ Set GALAKSI before LIVE.2007

Saat-saat kesengalan kami sukar dijangka. hehe :P

After a while, i already had enough fun in entertainment i decided to join Magazine Department until now. Kat Magazine aku blaja banyak benda baru with a lots of different peeps too.


Team yang sempoi & best! With Mizz Leyha yang tak kedekut ilmu & Nid yang creative
(without sha-shi da' genius inda pix)
Shooting Bumi Di Pijak Langit Dijunjung (BDLD)2nd seasons @ TUDM Subang.2007
Had a really great time & priceless experienced


Shooting yang sangat 'thrill' bagi aku dan amat-amat seronok! semua rase ade takut+nervous+seronok+geli+klakar+sedih+loya+masam+melekit. hehe tapi syiok! ni shooting BDLD @ Hospital Tampoi JB.2007

And kat Magazine Department jugaklah aku diberi kepercayaan untuk menerbitkan program. Syukur sgt! Tapi masa mula-mula dulu memang mengelabah & tak confident mak nak buat.
Thank GOD ada kawan-kawan yg bagi support.

Mereka sambut birthday saye! suke! TQ fellas!
@ cafe opiz.2008.
(i thank u deeply my beloved friends Eon, Juju,Sally,Farah, ShyQ, , Fify dan semualah sorry kalau terlupe yek hehe) coz sebab depa bagi keyakinan kat akulah aku brani rempuh+blasah je try sahut cabaran orang atasan, and of coz restu & doa Mak ,Abah & Famly aku yang selalu push aku to go forward.TQ Ma&Ba i lap ulah! hehe and Alhamdulillah, now aku dah terbitkan 2 program for TV9. Sungguh tak disangka-sangka dari budak yang tak taw ape-ape pasal broadcasting ni, aku dah sampai kat tahap yang aku nak rase,=to be a Producer :D Alhamdulillah.Sabar itu amat penting :)
(walaupon tempelan semata & tak sehebat mane pon, bagi aku same je rasenye cam jadi PA dulu, semua keje pon kena buat sama-sama jugak, cume beza nye akulah yg kena mengadap yang diatas kalau ada benda-benda penting yang kadang2 tu aku naik gugup & panic jugak sebenarnye nak menjawap.) dan setakat ni, aku amat happy with what am doing but not yet to fulfill my satisfaction :D

ShyQ+Me & My Executive Producer a.k.a sifu Kak Ezzah Aziz Fazwy.
Trimas sis atas tunjuk ajar :)

@KLCC 2009 Screenings

Walaupon TV9 is not my 1st job tapi ini yang the longest servicelah so far after NTV7 for 2 years as Conty Producer back in Glenmarie. I'm still learning everyday tho.Ape-ape pon aku sentiasa bersyukur atas setiap rezeki yang Tuhan berikan kepada aku dan aku akan terus rempuh je segale yang mendatang walau sebusuk mana sekalipon dugaan yang tiba. Semoga Tuhan terus berikan aku kesabaran & semangat yg kuat tuk aku sampai melihat 'Pelangiku' kelak.Amin~!
(Ya Tuhan- lama lagi ke aku kena menghitung hari ni? dah tak sabar sgt dah ni. hek hek hek miang! :P)


Yibaa Yibaa Angeree...!!!
HAPPY 3 Years TV9!

Last but not least! doaku agar aku & semua kawan-kawan aku sertaTV9 akan terus suksess selalu!
~Amin~

No comments: